۲۱ مهر ۱۳۸۵، ۱۴:۱۷

/آخرين تحولات امنيتي افغانستان/

كشته شدن 5 افغاني بر اثر انفجار يك خودروي بمب گذاري شده / 78 حمله انتحاري طالبان از آغاز سال جاري تا كنون 200 كشته به جا گذاشته است

يك فرد انتحاري،خودروي بمب گذاري شده را در نزديكي محل استقرار نظاميان آمريكايي در شهر قندهار منفجر كرد كه بر اثر آن پنج غيرنظامي افغان كشته و دو نيروي خارجي هم زخمي شدند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين انفجاردر بمبگذاريهاي انتحاري در مناطق جنوبي و شرق افغانستان طي سال جاري تازه ترين انفجار به شمار مي رود كه در اكثر آنها طالبان مقصر شناخته شده است.

نيروي كمكهاي امنيتي بين المللي(ايساف) به رهبري ناتو گفت كه نزديك به پنج غيرنظامي در اين انفجار كشته شدند و دو نيروي آنها نيز مجروح شده است.

اين در حالي است كه وزارت كشور افغانستان گفت كه 4 غيرنظامي افغان كشته و هفت تن نيز مجروح شده اند.

از سوي ديگر، آسوشيتدپرس اخيرا گزارش داد كه نيروهاي طالبان در سال جاري 78 حملات انتحاري انجام داده اند كه بر اثر اين حملات 200 نفركشته شدند.

طي چند ماه گذشته خشونتها در افغانستان به شكل قابل ملاحظه اي افزايش يافته و طالبان اعلام كرده است كه براي حملات خود به شيوه هاي انتحاري و با استفاده از تجهيزات كنترل از راه دور روي آورده است.

آسوشيتدپرس همچنين تعداد مظنونين كشته شده را نيز 5 مورد عنوان كرده است.

پايگاه اينترنتي ohmynews در كره جنوبي،  تعداد حملات انتخاري را در افغانستان  72 مورد در سال جاري عنوان كرد.

به نوشته اين پايگاه اينترنتي با اين ميزان حملات انتحاري در بخش هاي مختلف افغانستان در سال جاري سه برابر نسبت به سال 2005 افزايش يافته است.

کد خبر 393536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha